Breadcrumbs
Meni
Login Form
POČETNA
Дечја недеља 2019/2020.
- Detalji
- Autor danka
- Pogodaka: 579
5.и 6. разред -тема малолетници на интернету-за или против
7.и 8. разред-маркирана гардероба-за или против
Ученици су сами бирали теме, а такође и сами припремали своје аргументе. Сви смо уживали слушајући и уважавајући туђе ставове, нарочито добро аргументоване чињеницама. Лепо је и корисно сагледати свет из више углова!
Задаци за квиз нису били нимало лаки, било је питања на српском, мађарском и енглеском језику. Деца су била подељена на екипе од по три ученика. Да је било велико интересовање овакве едукативне забаве говори чињеница да је Свечана сала била препуна!
Да су наша деца много већи предузетници од одраслих, слике говоре више од речи. Осим играчака, школског прибора, књига, вашар је био преееепун хиљадама најразличитијих мафина, као и осталих креативних ђаконија! Апсолутни хит био је млади продавац кифлица са шунком и сиром за симболичних 10 динара, а исте су плануле за пар минута! После оваквог вашара, потребан је један спортски дан да се потроше калорије!
Након пар кругова трчања, дечаци су одиграли фудбал, девојчице одбојку, а Сунце нас је све време бодрило са неба својим топлим зрацима.
Отворени час NYÍLT ÓRA 4/2, 2019/2020.
- Detalji
- Autor danka
- Pogodaka: 583
OTVORENI ČAS – NYÍLT ÓRA
A IV.2 osztályban a szülők nyílt magyarórán vettek részt, ahol Gyurkovics Tibor Az én barátom című írásának segítségével a barátság témakörét járták körbe.
INTERAKTIVNA RADIONICA- NARODNE TRADICIJE
NÉPHAGYOMÁNY – INTERAKTÍV FOGLALKOZÁS
Iskolánk vendége volt Béres Szinita a Népkör Magyar Művelődési Egyesület képviseletében, aki interaktív foglalkozás keretében a népviselettel, néphagyományokkal, népszokásokkal ismertette meg a gyerekeket.
A gyerekek mondókákat és népi gyermekjátékokat is tanultak.
`Лажне вреднисти и шта с тим`
- Detalji
- Autor danka
- Pogodaka: 514
ЛАЖНЕ ВРЕДНОСТИ И ШТА С ТИМ
Седим и размишљам, ако мислите да размишљам о томе које ћу ципеле купити и да ли ће се свидети Милици, не, не размишљем о томе. Заправо размишљам о данашњем свету и како се снаћи у овој збрци туђих мишљења и осуда.
Ако ми кажете да никада нисте осудили неку особу само по ставу или изгледу, нећу вам поверовати, мислим дефинитивно вам нећу рећи у лице да знам да изигравате лажну финоћу, али не верујем вам. Да ли уопште треба веровати икоме? Холден каже да су сви фолиранти и слажем се са њим, не у потпуности, али већина јесте. Сад вас вероватно интересује због чега имам такво мишљење. Мислим да је већина исфолирана јер је данашње друштво подметнуло маркирану гардеробу, неку чудну музику у којој се чак ни не разуме текст и још много таквих глупости.
Не, не нисте ме разумели...Носим ја маркирану одећу, али вам не турам под нос патике или тренерку да бисте што боље видели како као имам пара. Пустим и ја некад ту музику, али то сви слушају- јер сви то слушају.
Ако вам се свиђа маркирана одећа носите је, ако вам се свиђа таква музика слушајте је, само никада немојте да радите нешто да би вас други прихватили или да би се њима свидело.
Ана Џелебџић 8-1
................................................................................................................................................
Лажне вредности у роману ,,Ловац у житу“ и у данашњем свету
У двадесет првом веку у коме ми живимо, заиста има свега лажног. Лажних пријатеља, лажних школа, лажних диплома, титула па тако и лажних вредности.
Оне су се укорениле у наше друштво као коров у башти код на пример јагода. И колико год га ми чупали или се трудили да га ишчупамо, он остаје дубоко у земљи и врати се после два – три дана. Ми смо се навикли на лажне вредности као на оног једног рођака који је дошао само на недељу дана а остао већ три године. Толико смо се навикли да их скоро ни не разликујемо. Свако понашање трпамо под калуп ,,шта ме се тиче“ и ,,није моја ствар“ и настављамо даље са својим ужурбаним животима. Ми, обични људи да, али Холден Колфилд из романа ,,Ловац у житу“ не. Њега то ужасно нервира и иако има само шеснаест година он зна да цени оно право. У наведеној књизи имамо одличне примере тога. Већ на почетку видимо да он девојке не посматра као објекте и трофеје као што његови вршњаци односно цимери раде. Он гледа оно право у њима. Душу, особине, карактер. Он не гледа положај у друштву, новац, титуле као многи одрасли из романа. Не процењује људе по новцу, по положају у друштво, по физичком изгледу. Он их процењује по понашању и карактерним особинама. Мрзи лажне вредности и на неки начин кроз књиге, филмове (али не холивудске) и дружењем са сетром Фебом, покушава да побегне од њих али не успева. То објашњава зашто је велики део романа издепримиран.
Мислим да би сви требали да се угледамо на Холдена што се тиче правих и лажних вредности. И иако смо се можда у овоме мору лажних ствари изгубили, требали бисмо да следимо Холденов пример док опет не пронађемо оно право.
Ана Мишић, 8-1
...................................................................................................................................
Лажне вредности у роману “Ловац у житу”
Лажне вредности у овом роману су девојке, лажи и новац.
Холденов друг је на пример био са Холденовом бившом девојком само да би други видели да је она са њим,а не зато што је воли. Холдену провод са проститутком не би значио ништа, зато јој је дао десет долара, али није хтео авантуру.Холден је мрзео људе који не цене праве мотиве среће као што су љубав,породица,деца…Чинило му се да већина људи нема И не цени ништа од тога.
Неки људи не знају ништа друго осим преваре.Превара у заједничком послу, женама,новцу…Стредлетер је преварио и Холдена,а Џејн такође. Његов професор га је лагао.Рекао је да има поверења у њега,али ипак је то била лаж. У данашње време је исто тако,пуно превара, лажи,лицемерја, а нигде истине.
Овај свет би требало очистити од лажи и превара да би нам свима било боље.
Иван Ђукетић, 8-1
................................................................................................................
Лажне вредности у роману „Ловац у житу“ и у данашњем времену
Људи користе сваку прилику да буду нешто више од онога што јесу.
На почетку романа Холдену се не свиђа лицемерје школског система. Он после братове смрти много другачије гледа свет и много мрзовољно људе. Холден мрзи лицемере, дволичне људе,тј. људе који раде оно што не воле само да би били виђени и познати. У роману прича како његов отац има много новца, како је адвокат, али он тај посао заиста и не воли. Њему те паре ништа не значе и не жели да крене очевим стопама.Такодје његов брат Д.Б. који је писац у Холивуду, успео је, богат је, али то Холдена нервира јер он то ради само због славе.Данас ће људи урадити све да би убедили друге да су нешто посебно,чак и говоре оно што не мисле о другима тј. дволични су. Воле да буду у предности у односу на остале и то често истичу, а чине то да би произвели дивљење.
У данашње време се не може избећи одређено претварање и лицемерје других где год се појавили.
Милош Антуновић- 8-1
.............................................................................................................................
ИСТИНЕ И ЛАЖИ...
Када причам са људима често се питам да ли су искрени, да ли је истина оно што говоре и да ли су стварно особе каквима се представљају.
Лицемерје и дволичност- две најгоре и најчешће особине код људи. Свако од нас их има, али зависи у којој мери. Када се људи превише лицемерни они виде само себе, брига их за друге, за њихова осећања. Још је горе када се такве особе праве да су добре и да им је стало. Сви људи лажу. Лажу да су добро, лажу да су срећни, лажу да брину за нешто. Али сви смо се толико навикли на то да ни не примећујемо то и махинално лажемо. Зашто је то учестало вековима уназад? Зашто људи имају потребу да се одвајају и гледају само себе? Као и у роману ,,Ловац у житу“, Холден стално трага за правим и чистим особинама код људи. Његова девојка Џејн је пристала да буде са лицемерним Стредлетером и ако је он њу гледао само као трофеј, ништа више од тога. Његов наставник енглеског је деловао као добра особа, али на крају се испоставило да ни његови мотиви нису чисти. И ако је овај роман написан пре скоро седамдесет година ствари се нису промениле.
Надам се да ће се људи након одређеног времена променити на боље и схватити да смо ми само пролазници на овом Свету и нећемо овде остати заувек, али макар треба да будемо права верзија себе и да га заиста проживимо са осталима, а не сами.
Маша Праштало 8-1
У току Дечје недеље 2019/2020.
- Detalji
- Autor danka
- Pogodaka: 501
Студијско путовање 2019/2020.
- Detalji
- Autor danka
- Pogodaka: 605
Tanulmányi kirándulás - Студијско путовање
Iskolánk 8/2 osztályának tanulói a hét folyamán háromnapos tanulmányi kiránduláson vettek részt a Balaton-felvidéken.
Az utat intézményünk a magyarországi Széchenyi 2020 program keretében, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett „Járd végig!” című projekt sikeres megpályázásának köszönhetően nyerte. A meghirdetett pályázat értelmében a kiránduláson, egy választott magyarországi megye megismerésében a magyar nemzetiségű, nyolcadikos diákok vehettek részt. Iskolánk Veszprém megyét választotta. A 8/2 osztály osztályfőnökük, Hallgató Somogyi Anikó és magyartanáruk, Kántor Erika kíséretében jutottak el Balatonfüredre, a Sümegi várba, meglátogatták a Tihanyi apátságot, majd a harmadik napon a zánkai Bozzay Pál Általános Iskola látta vendégül őket. Közösen vettek részt az aznapi programokon: a Faluházban a néptáncfoglalkozáson, a XII. századi Református templomlátogatáson, a Gyógynövény-völgy Látogató- és Oktatóközpontban is jártak, majd a Bakony-Balaton Geopark földtani, természeti kincseivel is megismerkedtek. A nap végén közös sportaktivitások keretén belül barátkoztak a tanulók. A délután folyamán Jókai Mór balatonfüredi villájában kialakított tárlatot is megtekintették a diákjaink, majd végül részt vettek a Zsidó Kiválóságok Házában az interaktív kiállításon.
Ученици 8/2 разреда наше школе учествовали су на тродневном студијском путовању у горњем Балатону.
Наша институција у оквиру програма Сечењи 2020 у Мађарској је на конкурсу освојилапут захваљујући успешном прекограничном школском пројекту „Прођи сам“ који је покренут од стране донатора – Министарство људских ресурса. Према најави конкурса, ученици осмих разреда мађарске националности могли су да учествују у екскурзији да упознају изабрану мађарску жупанију.Наша школа је изабрала округ Веспрем.Они су путовали у пратњи са свом разредном старешином Анико Халгато Шомођи, и са наставницом мађарсог језика Ерика Кантор у Балатонфуред, у Шумег дворац, да посете Тихањ опатију а трећег дана их је дочекала Основна школа „Пал Бозаи“ у Занки.
Заједно су учествовали у програмима дана: час народног плеса у сеоској кући, они су посетили цркву из XII. века, посетили су и образовни центар Биљне долине, а такође су се упознали са геолошким и природним богатством геопарка Бакоњ-Балатон.На крају дана ученици су се заједно дружили кроз заједничке спортске активности.Током поподнева наши ђаци су посетили изложбу у вили Мор Јокаи у Балатонфуреду и коначно учествовали у интерактивној изложби.