Breadcrumbs


Улогуј се




Ерасмус/Erasmus

Резултати пројекта Ерасмус + "Потребна (нам) је промена:

  • Презентација на Наставничком већу у вези мобилности;
  • Измене у документима школе;
  • Укључивање нових наставника у пројектни тим;
  • Диференцирана настава и индивидуализовани приступ -Реализовано у 15 одељења, 16 наставника;
  • Интегрисана настава-тематско планирање - Реализовано у 12 одељења, 21 наставника;
  • Радионице за наставнике и стручне сараднике;
  • Промене у начину организације и управљања школом;
  • Дисеминација.

 

   

   

Једна од најзанимљивијих ствари када радиш у просвети јесте сигурно та што ниједан дан на послу није исти, нити личи на претходни, нити је увод у наредни. Сваки дан је изазов за себе, ново искуство, нови напори, нове награде...Рад у просвети је константно учење, надоградња и стицање нових вештина.

У ту сврху, желећи да ојачамо наше компетенције за примену иновативних метода у настави  и усавршимо наше методе рада са децом, конкурисали смо и одобрен нам је пројекат у оквиру програма организације Еразмус +.

Након језичких и логистичких радионица, које су организоване у просторијама наше школе од стране стручних сарадника, следио је пут у прелепу Краљевину Шпанију, јужноевропску државу, смештену на Пиринејском полуострву. Земљу кориде, прелипих градова, дивних пешчаних плажа, земљу Рафаела Надала, Чабија Алонса, светских и европских првака у фудбалу, али и земљу у којој смо увидели да су осмех и гостопримство сјајан мотив за учење и напредовање.

У периоду од 9. до 13. маја 2022, наш тим који су чиниле Бранка Бешлић-директорица школе, Изабела Бешњи-наставница биологије, Жужа Тиквицки-наставница енглеског језика и Ивана Каталинић-учитељица, боравио је у Валенсији, одакле смо свако јутро метроом путовале око сат времена до прелепе школе Colegio Santo Domingo, која се налази у малом месту Villanueva de Castellon.

Наше радне обавезе биле су усмерене ка упознавању шпанског образовног система, као и предмета који се изучавају у овој школи, која нам је љубазно отворила своја врата и несебично поделила са нама целу радну седмицу.

Током боравка и рада у школи имали смо комплетан увид у школску документацију, водили смо информативне разговоре са наставним особљем школе и учествовали у реализацији наставног процеса у различитим узрастима ученика.

Упознали смо се са облицима наставе који се спроводе у школи-тимском наставом, интегрисаном наставом, диференцираном наставом и индивидуализованом наставом.

Такође смо учествовали у различитим облицима рада и у активностима које се примењују у циљу унапређивања постигнућа ученика, као што су активности за повећање вештине читања, вештине решавања математичких проблема, повећање мотивације ученика...

Наши љубазни домаћини поделили су са нама иновативне методе поучавања које користе у настави и које смо по повратку уврстили и у наш наставни процес, а све у циљу побољшања квалитета наставе.

Сва питања и евентуалне дилеме отклоњене су током разговора са колегама и стручном службом шпанске школе.

Изнели су нам своје начине и облике сарадње са родитељима, своје изазове, размишљања и оне свакодневне препреке које уз колегијалност и мотивисаност, некада лакше, некада теже, прелазе.

Уморни од целодневног рада, извештаја, припрема, али и пуни енергије за даља учења и примену наученог, напустили смо Шпанију са жељом да се једном поново вратимо.

Док су точкови авиона дотицали писту будимпештанског аеродрома, радовали смо се повратку у нашу школу и данима у којима ћемо нашу наставу обогатити на радост наших ученика, али и нас самих.

Јер просвета је перпетуум мобиле, бесконачно кретање, истраживање у неистраженом и креативност без граница!

Az egyik legérdekesebb dolog, amikor az oktatásban dolgozol, minden bizonnyal az, hogy egyetlen munkanap sem egyforma, nem is hasonlít az előzőhöz, és nem is bevezetés a következőhöz. Minden nap kihívás önmagában, új tapasztalat, új erőfeszítések, új jutalmak... Az oktatásban végzett munka folyamatos tanulás, fejlesztés, új készségek elsajátítása.

Ennek érdekében, hogy erősíteni tudjuk a kompetenciánkat az innovatív módszerek oktatási alkalmazásában, hogy tökéletesíteni tudjuk a diákokkak való munkavégzési módszereinket  az Erasmus+ programon belül egy projektre pályáztunk és kaptunk jóváhagyást.

A nyelvi és logisztikai workshopok után, amelyeket iskolánk helyiségeiben szerveztek szakértő munkatársak, szakmai kirándulás következett a gyönyörű Spanyol Királyságba, az Ibériai-félszigeten található dél-európai országba. Corrida földje, gyönyörű városok, csodálatos homokos strandok, Rafael Nadal, Xabi Alonso, labdarúgó világ- és Európa-bajnokok földje, de egyben az a föld is, ahol láthattuk, hogy a mosoly és a vendégszeretet remek motívum a tanuláshoz és a fejlődéshez.

2022. május 9. és 13. között csapatunk, melynek tagjai: Branka Bešlić iskolaigazgató, Izabela Besnyi biológiatanár, Zsuzsana Tikvicki angoltanár és Ivana Katalinić tanárnő, Valenciában tartózkodott, ahonnan minden alkalommal metróval mentünk. reggel körülbelül egy órát utazva a gyönyörű Colegio Santo Domingo iskolába, amely Villanueva de Castellon kisvárosában található.

Munkafeladataink a spanyol oktatási rendszer, valamint az ebben az iskolában tanult tantárgyak megismerésére irányultak, amely kedvesen megnyitotta kapuit előttünk, és önzetlenül megosztotta velünk az egész munkahetet.

Iskolai tartózkodásunk és munkánk során teljes körű betekintést nyertünk az iskolai dokumentációba, ismeretterjesztő beszélgetéseket folytattunk az iskola tantestületével, részt vettünk a különböző életkorú tanulók tanítási folyamatának megvalósításában.

Megismerkedtünk az iskolában folyó tanítási formákkal - csoportoktatás, integrált tanítás, differenciált tanítás és egyénre szabott tanítás.

Különféle munkaformákban és olyan tevékenységekben is részt vettünk, amelyeket a tanulói teljesítmény javítása érdekében valósítanak meg, mint például az olvasási készséget, a matematikai problémamegoldó készségeket, a tanulói motivációt növelő tevékenységeket...

Barátságos vendéglátóink megosztották velünk az órákon alkalmazott innovatív tanítási módszereket, amelyeket hazatérésünkkor bevontunk tanítási folyamatunkba, mindezt azzal a céllal, hogy javítsuk a tanítás minőségét.

Minden kérdés és lehetséges dilemma a kollégákkal és a spanyol iskola szakmai szolgálatával folytatott megbeszélések során megoldódott.

Bemutatták a szülőkkel való együttműködés módjait, formáit, kihívásaikat, gondolataikat és azokat a mindennapi akadályokat, amelyeket kollegialitással, motivációval hol könnyebben, hol nehezebben oldanak meg.

Az egész napi munkától, beszámolóktól, előkészületektől elfáradva, de a továbbtanuláshoz és a tanultak alkalmazásához is energiával telve indultunk el Spanyolországból a visszatérés vágyával.

Amíg a gép kerekei a budapesti repülőtér kifutóját érintették, alig vártuk, hogy visszatérhessünk iskolánkba, a hétköznapokba, amikor diákjaink és saját magunk örömére gazdagítjuk tanításunkat.

Mert az oktatás egy örökmozgó, végtelen mozgás, kutatás a feltáratlanban és kreativitás határok nélkül!